Mer fotografering

Ännu mera fotograferande idag på jobb! Men nu är nästan alla Lana Grossas garner färdiga, bara redigeringen kvar. Satt lite med Aperture igår kväll och jag tror att jag till slut fick fram några bra inställningar för vitbalans och annat. Och med lite hjälp hittade jag hur man överför inställningarna till alla de andra bilderna.

Jag hann även med att ge en enkel kurs i att sticka en tröja uppifrån och ner, för en mycket trevlig och entusiastisk kund. Han flyttar från Helsingborg i början på nästa år och vill hinna lära sig så många olika sticktekniker som möjligt innan dess, så jag ger honom lite ”privatkurser” i butiken när det finns tid. Det är väldigt roligt att lära någon som är så intresserad och slukar all kunskap.

Igår fick jag en beställning på en halsduk som jag hoppas på att bli färdig med innan jul. Det ska bli en julklapp så jag kan inte skriva så mycket om den, men en bild på garnet ska väl gå bra. Valde mellan Lana Grossas Cool Wool och Malabrigo Sock. Det blev till slut det senare för att garnet är så skönt att sticka med och jag gillar färgskillnaden som kommer från att det är handfärgat.

Detta inlägg publicerades i Tant Thea och märktes , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar